Debrecen

Projekt: 
INTERACTIVE CITIES
Program: 
URBACT III
Típus: 
Akciótervezés
Időtartam: 
2016-2018

A város helyzete:

Debrecen a közel 205.000 fős lakosságával Magyarország második legnagyobb városa, 220 kilométerre Budapesttől keletre. Debrecen nem csak az üzlet, a tudomány és a kutatás regionális központja, de fontos kulturális központ is, számos eseménnyel, fesztivállal. A városban továbbá jelentős és növekvő egészségügyi, jóléti szektor található. A több száz éves hagyományok és napjaink legújabb technikai és tudományos innovációi egymást támogatva járulnak hozzá, hogy Debrecen nem csak nemzeti, de nemzetközi szinten is elismert jelentőségű város legyen, számos innovatív start-uppal és technológiai profilú vállalkozással.

Az URBACT programba Debrecen az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ vezetésével vesz részt. A cég tulajdonosai a város életének meghatározó szereplői: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata, Debreceni Egyetem, Cívis Ház Zrt. Az EDC kiemelt feladata a vállalkozásfejlesztés, a tanácsadás, a klaszterfejlesztés, emellett a város smart city stratégiai fejlesztéseiért is felel.

Debrecen jelenleg elsősorban a mérnöki szakmákban munkaerőhiánnyal küzd. A város ösztönzi a cégek, kutatási intézmények és a városvezetés együttműködését, ezzel is hozzájárulva a képzett munkaerő megtartásához. Emellett a civil szektor és a Műszaki Egyetem bevonásával segíti a minél több szereplős klaszterek, az innováció számára kedvező ökoszisztémák kialakulását.

URBACT részvétel:

A város a Genova vezetésével megvalósuló INTERACTIVE CITIES nevű projektben vesz részt bulgár, román, észt, belga, francia, portugál és spanyol partnerekkel. A projekt fő kérdése, hogy a digitális és közösségi média, illetve a felhasználók által generált tartalom hogyan tudja javítania város menedzsmentjét, a város méretétől függetlenül. Ennek egyik vetülete az állampolgári és civil aktivitás és részvétel újraértelmezése, egy másik pedig az önkormányzati szolgáltatások minőségének javítása, az átláthatóság és a hatékonyság növelése. A nemzetközi tapasztalatcserét a projekt öt téma köré szervezi:  i) a demokrácia működtetése: felhasználó által generált tartalmak és nyitott kormányzás; ii) a felhasználói tartalmak hasznosítása a városmarketing (city branding) területén; iii) a web2-alapú közszolgáltatások ugrásszerű fejlődése; iv) az app-ok és a közösségi média használata a kockázat- és kríziskommunikáció terén; v) városok a számok tükrében: hogyan segíti a big data a városok fejlődését.

Kapcsolat:

Mocsár-Vámos Mariann, projektkoordinátor; e-mail: vamos.mariann@edc.debrecen.hu

EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ